Catch-up - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu Catch-up - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu

Catch-up

Door: Kim Renet

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Juni 2013 | Australië, Lane Cove

haaaaaaaaaiiiii!

Ik ben die blog de afgelopen weken een beetje vergeten.. Australië is mijn nieuwe thuis geworden waardoor ik mijn 'oude' thuis soms een klein beetje vergeet. MAAR, desalniettemin denk ik nog wel aan alle mensen die in het koude, kille en natte en Nederland zitten. Dat is misschien het enige wat me heel erg gaat tegenvallen als ik weer terug ben, hier is het een uitzondering als het een dag regent, zelfs nu het officieel winter is, schijnt de zon en loop ik zonder jas...

Vandaag ben ik precies 2 maanden van huis weg en dat maakt me een klein beetje 'verdrietig', ik wil namelijk nog lang niet naar huis, er valt nog zoveel te ontdekken en te doen.. Ik kan me wel nog goed herinneren hoe ik me voelde toen ik het vliegtuig in stapte. Met een brok in mn keel en waterige oogjes zat ik uit het raampje naar het vliegveld te staren, bang voor wat me te wachten stond en bang dat ik door het gemis een vreselijke tijd tegemoet ging. Niets is minder waar, aangezien ik geen vriendje meer heb om te missen is het allemaal veel makkelijker. Vrienden en familie mis je zeker, maar dat is heel anders. Ik beleef hier de tijd van mn leven!

Nadat ik mijn vorige blog geschreven heb zijn Jos en ik naar het strand geweest, ik nam hem mee naar Shelly Beach. Toen we de bus uitstapten kwam een lekkere zeelucht ons tegemoet waardoor ik plots een enorm vakantiegevoel kreeg. Dit kwam natuurlijk ook doordat ik de maandag en dinsdag vrij had gekregen van stage. We liepen richting Manly Beach en Jos dacht dat we er al waren. Toen ik zei dat we nog een stukje naar een andere kant zouden moeten lopen kreeg ik een verbaasde blik. Maar na de route van Manly naar Shelly gelopen te hebben verdween de verbazing en maakte deze plaats voor pure bewondering. Door de zon was shelly beach deze keer nog mooier dan de eerste keer dat ik er was, het jammere was dat het zeebriesje een beetje te koud was om echt in de zon te gaan liggen. Jos heeft een aantal rondjes over het strand gelopen terwijl ik mijn tijdschriftje lag te lezen. Daarna zijn we weer richting Manly gegaan om de ferry te nemen. We kwamen eerst langs een mooie ijsboer en besloten een lekker ijsje te nemen. Na 5 minuten voor de vitrine te hebben gestaan konden we een keuze maken welke smaken we wilden en liepen richting de ferry. Deze was nét vertrokken, dus liepen we terug richting de bus. Toen we terug liepen kwamen we langs dezelfde ijsboer en zagen we dat er nóg meer smaken waren, lekkere blunder, 5 minuten bij 1 vitrine staan kijken terwijl je een kwartier had kunnen staan gapen naar alle smaken die ze hadden..

Dinsdag besloten we te gaan Whale watchen. Rond een uurtje of 12 de bus richting de stad om daar vanaf Circular Quay een vaart van 4 uur te boeken. Helaas ging de 4-uurs cruise niet en moesten we $94 p.p. neertellen voor een cruise van een uur minder lang. MAAR, het was het geld dubbel en dwars waard, want wat wás het magisch! Eerst voeren we de baai uit naar de open zee waar de eerste walvis al op ons lag te wachten. Het was niet alleen prachtig om te zien dat de walvis om ons heen zwom, de informatie die gegeven werd was ook nog eens erg interessant. Zo hebben walvissen down-time en up-time. Aangezien walvissen zoogdieren zijn moeten ze boven water ademhalen, dat is de up-time, en de up-time zorgde er ook voor dat we de walvis bleven zien. het beest was gigantisch en toch een juvenile (jong). Twee uur laten voeren we verder de oceaan in om daar twee of drie andere walvissen aan te treffen die met hun vinnen aan het flapperen waren. Niet alleen het walvis spotten was geweldig, het varen op de open oceaan was ook nog eens prachtig. Ik word niet zeeziek van een beetje schommelen en vond de kick die het harde schommelen op de oceaan gaf heerlijk. Het liefst zat ik nog 3 uur op die boot daar in de golven maar helaas moesten we weer terug naar de haven.. Bij vertrek kochten we nog een usb met de foto's van een professional aangezien onze beide camera's niet geschikt waren voor de walvissen..

Woensdag t/m vrijdag is Jos zelf op onderzoek uit gegaan omdat ik gewoon weer stage moest lopen. Wat op zich ook wel fijn was omdat het toch vreemd is met je broer op 1 klein kamertje te zitten, constant op elkaars lip. Zeker nadat ik al anderhalve maand in mijn eentje wist te overleven.. Vrijdagavond hebben we ons lekker laten gaan met een beetje drank en zijn we naar een aantal leuke clubs in de stad geweest, zaterdag uitgekaterd en 'savonds de verjaardag van mijn stagebegeleidster in een Karaokebar. Maar de karaokebar was niet zomaar een bar.. Het was in een gigantische donkere kelder waar je allemaal je eigen karaokekamertje kon huren. De kamers waren zwart met een veranderend lijntje led licht en om het helemaal af te maken stonden er dozen met tissues. Jos en ik hadden beide meer het idee dat zich in de kamers andere dingen dan karaoke afspeelden, maar daar hebben we ons overheen gezet en geprobeerd er toch nog een fijne avond van te maken. Toch zijn we beiden tot de conclusie gekomen dat je karaoke moet doen als je een aantal drankjes op hebt, aangezien het nuchter niet zo grappig is..

Zondag is Jos verder gaan reizen, hij zit nu als het goed is in Coffs harbour en vertrekt binnenkort naar Byron bay. Ik moet zeggen dat ik wel jaloers ben op wat hij allemaal kan doen en zien, maar het is mn eigen schuld dat ik er geen langere vakantie aan vastgeplakt heb!

Nou, derest van de dagen tot nu is het eigenlijk weer teruggegaan in de dagelijkse sleur. Naar stage, thuis relaxen, naar stage en weer thuis relaxen. Wel heb ik het zwemmen weer opgepakt ondanks dat ik mijn overbelaste knie flink bezeerd heb. Daarnaast bevalt het eetpatroon van australiërs wel, alles light, niet te veel snoepen en na het avondeten niets meer eten. Nog even en ik ben niet meer te onderscheiden van een echte Aussie!

Vandaag ga ik na stage direct de stad in, eerst nog een uurtje een beetje shoppen en vervolgens Vivid Sydney bewonderen. Vivid is een lichtfestival waarbij de stad wordt verlicht met verschillende mooie lichten. Ik zal erheen gaan gewapend met mijn camera om een paar mooie kiekjes voor jullie (en een beetje voor mezelf) te maken!

Nou, dit was het weer voor vandaag,
Tot de volgende keer als ik er weer aan denk!


Yours sincerely,

Kimmetje

  • 09 Juni 2013 - 23:45

    Jose Damen:

    Ha Kim
    dan zijn wij zaterdag naar Artis geweest en zijn al blij als we een kleine haai zien in zo.n bak.wat een beleving om zo iets mee te maken he.Hier is onderhand iedereen flink verkouden geweest.ikke echt niet normaal wat ik gehoest heb,alles deed me weer pijn.Joeri is verkouden weer,Maar nu wordt het beter en de zon schijnt,lekker.Verder is hier alles goed en is er niet veel nieuws,Geniet nog van je maandje het gaat snel he.liefs Jose

  • 11 Juni 2013 - 19:55

    Carola :

    Hoi Kim,
    Wat fijn voor je dat het je steeds beter begint te bevallen. Je hebt het reisvirus goed te pakken en blijkbaar heb je Jos ook al aangestoken?!. Twee Renetjes in Australie, geweldig!!!
    Hoe gaat het met je concept. Vonden ze het goed en hoe gaat het met de uitvoering hiervan?

    Geniet ervan, keep it cool, byebye,

    Groetjes Carola en Hub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo vrienden, familie en kennissen, Dit is het dagboek, maak er maar weekboek van, dat ik ga bijhouden tijdens mijn reis naar Australië. Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik in Lane Cove, iets boven Sydney, stage lopen bij Wicked Foods. Met dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in DownUnder. GROETJES!

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 39323

Voorgaande reizen:

04 April 2013 - 01 Augustus 2013

Internship Wicked Foods

Landen bezocht: