Lintjes, dieren en bergen - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu Lintjes, dieren en bergen - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu

Lintjes, dieren en bergen

Door: Kim Renet

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 Mei 2013 | Australië, Lane Cove

Hallo Allemaal!

Sinds mijn vorige verslag heb ik weer een hoop meegemaakt, dus ik vond het tijd dat even te bundelen in een nieuw verslag.

Vorige week vrijdag ben ik gelukkig eindelijk eens naar de pub kunnen gaan. Amy had afgesproken met wat vrienden en toen ik binnen kwam werd ik met open armen ontvangen. Er werd meteen gevraagd waar mijn 'alcohol' was en 2 minuten later had ik dus een glaasje peach wodka & soda voor me staan. Het tempo qua drinken zat er flink op, zeker toen Cameron begon met shots. Een shotje is hier niet gewoon 1 soort drank in een klein glaasje wat je achterover gooit, neee, het is een heuze cocktail in n klein glaasje gevat. Zo heb ik een 'wet pussy' gehad, peach liquor met wodka en cranberrysap. Eigenlijk veel te lekker om als shotje te drinken! Rond een uurtje of 12 gingen we met een groepje richting de stad. Amy gaat niet graag naar de stad omdat ze er de kriebels van krijgt dus ik had geluk dat haar vrienden me aardig vonden en vroegen of ik mee wilde.
Het begon met een hilarische taxirit, Has de taxichauffeur kon wel een grapje waarderen en zei zelfs dat we $10 van het taxigeld af kregen als er iemand zijn truitje omhoog deed. Natuurlijk hadden alle mannen in de taxi meteen hun shirt omhoog maar dat bedoelde meneer Has niet ofcourse. Toen er niemand op zijn voorstel in ging zei hij ook dat het een grapje was en lag hij helemaal dubbel. We werden uit de taxi gelaten bij het Art House waar helemaal geen ziel te vinden was dus zijn even later verder gegaan naar Cargo, een soort club in Darling Harbour. Daar hebben we gedanst tot de lichten weer aan gingen en vervolgens zijn we richting huis vertrokken.

Die zaterdag was ik helemaal niets waard en heb ik ook echt niets uitgevoerd, het was 6 uur toen ik thuis kwam dus ik heb ongeveer de hele dag bijgeslapen. Zondag ben ik richting Manly vertrokken om eens rond te kijken, echter, de zon en het strand waren veel te aantrekkelijk waardoor ik al snel besloot richting Shelly beach te wandelen. Shelly beach is een klein strandje ten oosten van Manly beach. Er was een wandelpad wat langs de oceaan leidde richting Shelly beach. Het begon langs een aantal rotsen en de kolkende oceaan naast me, het waaide namelijk redelijk hard. Ik zag een hoop surfers en er waren een groot aantal mensen aan het hardlopen over het paadje. Het paadje leidde zo'n 500 meter langs de oceaan en prachtige rotsen waar huizen op gebouwd waren. Toen ik aan het eind van het paadje kwam zag ik het prachtige strandje. Plots snapte ik niet meer waarom ik niet eerder geprobeerd had naar Shelly te lopen aangezien Manly helemaal niet zo speciaal is. Shelly beach daarentegen was prachtig, het zand bevatte een hoop steentjes en andere kristalletjes, het lag bol tussen de bomen en rotsen en de zon scheen er prachtig. Wat betreft de oceaan was het erg rotsachtig wat een prachtig beeld gaf waarvan ik vergeten ben een foto te maken. Na mijn ogen uit gekeken te hebben, heb ik mijn handdoekje neergelegd en ben ik lekker in de zon gaan liggen. Na een uurtje hoorde ik twee mensen uit het water komen rennen. "We hebben een mega grote haai en een inktvis gezien" riep de jongeman die uit het water kwam. Aangezien ik uit mijn sufmodus wakker werd dacht ik in eerste instantie; huh, hoe kan het dat ik die mensen zo vreselijk goed kan verstaan? Even later viel me op dat het een groepje Nederlanders was, wat dus verklaarde waarom ik ze zo goed kon verstaan. Maar de informatie die ze gaven aan hun vrienden was voor mij genoeg om te besluiten dat ik ook hier weer geen stap in de oceaan zou zetten. Inktvissen? No way dat ik die tegen wil komen als ik het water in ga.

Van maandag tot woensdag heb ik gewoon weer hard gewerkt aan mijn opdracht. Donderdag heb ik echter een heel andere opdracht gekregen op stage. Het was mijn taak om samen met de dochter van Tracy 750 lintjes op maat te knippen en ze vervolgens samen met een touwtje aan een kaartje vast te knopen in een mooie strik. We hebben ongeveer 8 uur lang lintjes geknipt en geknoopt voor we eindelijk een eind zagen komen. De kaartjes werden klaargemaakt voor de dag erna, vrijdag moesten namelijk 750 lunchboxen klaar staan voor een event waarbij de nieuwe Samsung Galaxy S4 gelaunched werd. Die vrijdag moest ik om 7 uur op stage zijn om de 750 lunchboxen in te pakken. Na ongeveer 100 lunchboxen had ik al pijn aan mijn vingers van het vouwen en nog eens 100 verder had ik pijn aan mijn rug. Maar na ongeveer 4 uurtjes waren we klaar en kon ik alweer richting huis om Jos te ontvangen. Toen ik naar huis liep ben ik ook snel even langs de supermarkt te gaan om wat timtams te kopen voor Jos. Hij was al binnen dus ik liep achterom, om op de achterdeur te kloppen.

Een uurtje later zaten we in de bus richting de stad waar ik m in ongeveer 2 uurtjes doorheen heb geleid. zo hebben we de Botanic Garden, het Opera House, een van de grotere winkelcentra en Darling harbour bekeken. Daarna hebben we even wat gegeten en zijn we weer richting huis gegaan waar Jos even bijgeslapen heeft. Die avond hebben we samen met Cheryl en haar twee zussen gegeten en zijn we erna naar de pub gegaan waar ik Amy nog tegen kwam. We zijn met haar vrienden weer naar Cargo bar gegaan waar we een fijne avond hebben gedanst.
Die zaterdag werden we rond een uurtje of 12 pas wakker en besloten we naar het Wildlife park te gaan. Taronga Zoo is namelijk al gereserveerd voor Jim :). In het Wildlife park heb ik voor het eerst van mijn leven een Koala in het echt gezien. We hebben ze zelfs flink zien bewegen wat erg uitzonderlijk bleek te zijn nadat we de Koala Talk gehoord hadden. Koala's slapen namelijk 20 uur per dag. Ze eten alleen maar eucalyptus bladeren die voor 80% uit water bestaan en geen voedingsstoffen bevatten. Hierdoor is het voor hen noodzakelijk 20 uur per dag de slapen, de andere 4 uur eten ze. Wij hebben wonder boven wonder de koala's op hun actiefst gezien! ook hebben we een aantal soorten wallabies en kangaroos gezien, een krokodil, heel wat slangen en een wombat. En natuurlijk waren er nog wel meer dieren..

Zondag zijn we richting de blue mountains gegaan, met Katoomba als eindbestemming. Na een treinrit van 2 uur kwamen we eindelijk in Katoomba aan waar eigenlijk niet zoveel te beleven viel. Op aandringen van mij zijn we direct ingecheckt in een hostel zodat we in ieder geval een slaapplek zouden hebben want ik dacht dat de Blue mountains zo groot waren dat je er wel twee dagen voor nodig had. Niets was minder waar. We liepen Katoomba uit, een flink eind naar beneden om bij de echte bergen uit te komen. Daar zijn we een bospaadje in gelopen, met een supersteile trap omlaag om daar van een prachtig uitzicht te kunnen genieten. Vervolgens zijn we langs het ravijn richting de Three Sisters gelopen, een enorme trekpleister voor gigantisch veel toeristen waarvan 90% aziaat was. Natuurlijk allemaal met een camera in hun handen vastgeplakt. Al die aziaten moesten van ieder kantje, hoekje en puntje een foto maken waardoor Jos en ik allebei een beetje kriebelig werden en zo snel mogelijk van dat plateau af wilden. Na de Three Sisters zijn we richting de Giant Stairway gelopen, een gigantisch steile trap van 900 treden die langs de rotsen af naar beneden leidde. Tientallen jaren geleden uitgehouwen door Ranger mcKay. Ik ben ranger McKay niet zo heel dankbaar, de treden waren namelijk vreselijk ongelijk en verschrikkelijk steil. Er zaten zelfs stukken tussen waar geen stenen treden waren, maar van die treden gemaakt uit roosters, waar je dus gewoon ongeveer 100 meten naar beneden kon kijken, door de treden heen. Toen we eindelijk beneden waren besloten we dat we die treden niet meer allemaal terug omhoog zouden gaan. Allebei onze benen trilden als idioten zonder dat we er iets tegen konden doen en er was nog een andere uitweg. We zijn over een bospaadje zo'n 2,5 kilometer naar de andere kant gelopen en zijn daar met de Scenic Railway terug naar boven gegaan. Het was een ritje van ongeveer een minuut, midden door een berg en steil omhoog en dat heeft ons 14 dollar per persoon gekost. Door die onaangename verrassing zijn we niet meer in de kabelbaan gegaan en gewoon teruggelopen naar het Hostel. We kwamen er namelijk achter dat we alles al gezien hadden. Samen besloten we dat we maar weer uit zouden checken bij het hostel, wat geen probleem bleek, we kregen ons geld gewoon terug en zijn weer richting de stad gegaan met de trein.

Simon is weer thuis dus we hebben samen lekker tv gekeken gisterenavond, vervolgens was ik zo vreselijk moe dat ik om een uur of 11 alweer in bed lag om mijn welverdiende nachtrust te krijgen. Vandaag gaan we naar Bondi Beach, het bekendste strand van Sydney en morgen gaan we misschien Whale Watchen maar dat moeten we nog even uitzoeken. De rest van de week moet ik gewoon werken dus zal Jos zichzelf moeten vermaken.

Nou, dat was het weer voor vandaag. Ik zal nu eens wat foto's gaan uploaden zodat jullie naast leesplezier wat kijkplezier hebben :)!

Liefs uit Sydney

Kimmetje

  • 20 Mei 2013 - 11:18

    Willeke:

    Nou nou. Geer hub waal al hieeel veul gedoan in die paar daag. Nump ger auch af en toe de tied om geweun te zitte? En de omgeaving op uch in te loate wirke en te geneite? :) :) :)
    De kins volges mich in die blau berg auch geweun zitte en allein mer kieke ;)...!

  • 20 Mei 2013 - 20:24

    Jose Damen:

    Ja Willeke zo dacht ik er ook over wat doen jullie veel en zo.n lange nachten,ook even bijtanken he,
    Maar het blijft een heel avontuur he.Prachtig ook die dieren zo kort bij.Lijkt mij geweldig,nog veel plezier met Jos,gr,Jose en Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo vrienden, familie en kennissen, Dit is het dagboek, maak er maar weekboek van, dat ik ga bijhouden tijdens mijn reis naar Australië. Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik in Lane Cove, iets boven Sydney, stage lopen bij Wicked Foods. Met dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in DownUnder. GROETJES!

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 39329

Voorgaande reizen:

04 April 2013 - 01 Augustus 2013

Internship Wicked Foods

Landen bezocht: