De Voorbereidingen - Reisverslag uit Susteren, Nederland van Kim Renet - WaarBenJij.nu De Voorbereidingen - Reisverslag uit Susteren, Nederland van Kim Renet - WaarBenJij.nu

De Voorbereidingen

Door: Kim Renet

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 Maart 2013 | Nederland, Susteren

Hallo iedereen,

Zoals velen van jullie inmiddels wel weten ga ik vanaf 4 april Down Under. De voorbereidingen zijn echter niet zonder slag of stoot gegaan.
Allereerst had ik een stageplek gevonden in Australië, er was nog niets geregeld maar het bedrijf had al toegestemd mij als stagiair aan te nemen. Vervolgens liet het bedrijf he-le-maal niets meer van zich horen, met tot gevolg dat ik snel iets nieuws moest zoeken. Godzijdank lukte dit al vrij snel. Het gelukkige bedrijf wat mij mag ontvangen is Wicked Foods in Lane Cove, West South Wales. Lane Cove ligt zo'n kwartiertje van Sydney af dus ik mag denk ik gerust zeggen dat ik naar Sydney ga. Wicked Foods stemde al snel toe mij aan te nemen als stagiaire, echter, Australiërs hebben geloof ik alle tijd van de wereld. Er is zo'n maand overheen gegaan voor ik alles afgesproken had met het bedrijf. Ongeveer een week geleden kreeg ik pas de details van de opdracht en kon ik om goedkeuring vragen. Grappig genoeg had het bedrijf al twee keer gevraagd of ik mijn ticket al geboekt had. Dat zat er natuurlijk nog niet helemaal in omdat ik nog steeds niet helemaal zeker was van de stageplek.
Afgelopen donderdag kreeg ik een bevestiging over de goedkeuring van de stageopdracht. Ik mag voor Wicked Foods 5 menu concepten bedenken voor het Special Occasion menu. Dit houdt ook in dat ik consumenten moet ondervragen over hun wensen en ik moet een strategie bedenken hoe het bedrijf de concepten op de markt kan zetten. De opdracht is een zorg voor de tijd van 8 april tot 19 juli. Ik mag me nu meer druk maken om mijn woonplek in Australië.

Eigenlijk merk ik nu pas, een week voor vertrek, wat er allemaal geregeld moet worden. Vorige week donderdag heb ik mijn visum aangevraagd. Dit ging niet helemaal zonder slag of stoot want het kon alleen betaald worden met creditcard. Laat nou net niemand in mijn omgeving zo'n ding hebben.. Gelukkig kon mijn lieve lieve neef me uit de brand helpen en heb ik zijn gegevens mogen gebruiken voor ik in huilen uit zou barsten. Vrijdag zat het visum al in mijn postvak-in, alleen kon ik toen nog steeds niet veel regelen. Het was me namelijk ook nog ingevallen dat ik natuurlijk een ondertekend contract nodig had. Gelukkig kon ik dat vandaag allemaal regelen. Eerst het bedrijf gevraagd of zij het contract in wilden vullen, in konden scannen en terug konden sturen. Dit was geen probleem, alleen kreeg ik de mail gisterenavond pas. Vandaag ben ik met het contract naar Den Bosch gegaan om het te laten ondertekenen. Je wil niet weten hoeveel peentjes ik gezweet heb voor niets. De docente ondertekende het contract en vroeg daarna heel leuk: "waar ga je eigenlijk naartoe?". Ik had alle doemscenario's al voor me gehad waarom het contract niet getekend zou worden en uiteindelijk werd het maar amper doorgelezen. Nouja, niet erg verder, maar beetje zonde van mijn zenuwen.

Nadat ik thuis kwam ben ik maar eens gaan zoeken naar een ticket, nou ja zoeken, ik wist eigenlijk al twee weken welk ticket ik wilde boeken. Ik moest nu wel een beetje de kleine lettertjes lezen. Het ticket is inmiddels ook geboekt dus vanaf nu is het zeker dat ik 4 april om 11.35 in het vliegtuig zit naar Sydney. Het is alleen een klein beetje jammer dat ik nog geen huisvesting heb. Ik ben druk op zoek, maar bijna alles wat ik tot nu toe gezien heb is zonder meubels. Het lijkt me nou ook niets 4 maanden lang zonder bed in Australië te leven. Gelukkig zijn er genoeg Hostels in Sydney waar ik de eerste nachten kan bivakkeren. En gelukkig zijn er genoeg sites waarop ik kan kijken waar kamers te huur zijn.

Nu ik mijn ticket geboekt heb, komt het wel heel erg dichtbij. Ik moet nog zo veel regelen. Huisvesting, ziekenfonds, ov vergoeding, uitwonenden beurs, euros omwisselen voor australische dollars en noem maar op. Ik weet niet eens meer wát ik nou precies nog allemaal moet. MAAR het gaat me allemaal lukken. Ik heb nog een week de tijd, en na de kennedymars zaterdag ben ik toch twee dagen mank dus dan heb ik alle tijd alles op internet en telefonisch te regelen.

Ik ga me nu maar weer eens klaarmaken voor een Skype Call met Wicked Foods, ze willen graag weten of ik alles al geregeld heb.

Ik weet nu nog niet wanneer het volgende verslag verschijnt, dus dat zien jullie dan maar vanzelf verschijnen.
Voor nu, bedankt voor het lezen en je hebt nog een week om afscheid van me te nemen ;)

GROETJES!

  • 05 April 2013 - 10:32

    Marion Tanke:

    Hoi Kim,
    Ik wens je een hele fijne tijd in Australie, een prachtig land met vriendelijke mensen.
    Ben nieuwsgierig hoe je daar je weg zult vinden.
    Groetjes,
    Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo vrienden, familie en kennissen, Dit is het dagboek, maak er maar weekboek van, dat ik ga bijhouden tijdens mijn reis naar Australië. Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik in Lane Cove, iets boven Sydney, stage lopen bij Wicked Foods. Met dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in DownUnder. GROETJES!

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 39338

Voorgaande reizen:

04 April 2013 - 01 Augustus 2013

Internship Wicked Foods

Landen bezocht: