Een Nieuw Begin - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu Een Nieuw Begin - Reisverslag uit Greenwich, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu

Een Nieuw Begin

Door: Kim Renet

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 April 2013 | Australië, Greenwich

G'day Mates,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen..

Gisterenavond gebeurde er wat ik het meest vreesde, de relatie tussen Sven en mij is tot z'n einde gekomen. Om hem en mezelf in ere te houden ga ik er niet te veel op in, het is klaar en ik moet het naast me neer leggen. Aangezien ik waarschijnlijk maar één keer in mijn leven deze reis zal maken, moet ik er niet te lang bij stil staan en er hier de mooiste tijd van mijn leven van maken. Als ik terug ben in Nederland heb ik tijd om mijn verdriet echt te verwerken.

De titel van dit verslag is "Een Nieuw Begin", deze titel omvat eigenlijk alles in mijn leven vanaf vandaag. Een nieuw land om te leren kennen, een nieuwe kamer vanaf morgen, nieuwe mensen die ik hoop te ontmoeten, een nieuw bedrijf waarvoor ik werk en opnieuw vrijgezel na een geweldige relatie die maar liefst 3 jaar mocht duren. Mijn motto voor dit nieuwe begin is: Keep strong and discover, en dit motto zal de komende 3,5 maand een heel, heel grote rol gaan spelen.

Ik veeg nu mijn tranen weg en terugdenkende aan de afgelopen week verschijnt een brede waterige lach op mijn gezicht. Want, wat is het hier geweldig! Mijn jetlag is verdwenen, ik heb eindelijk het goede ritme te pakken en dat zorgt ervoor dat ik hier beter in mijn vel zit. Het is ook eindelijk bijna zaterdag, wat betekend dat ik bijna in ga trekken bij Cheryl en haar zoon. Ik heb in dit hostel een fijne tijd gehad, maar het hoeft van mij ook niet langer dan een week te duren. Ik baal het ergste van de keuken, ik kan hier nieteens de smaken van Australië ontdekken! Maar dat komt vanaf morgen helemaal goed. Daarbij komt nog dat ik vanaf morgen twee grote supermarkten binnen haalbare afstand heb die beschikken over een groot scala aan producten.

Mijn week bij Wicked Foods begon een klein beetje moeizaam. Naomi, mijn begeleidster, was aan het begin van de week zo ziek dat ze niet kon komen werken. Daardoor werd ik als het ware in het diepe gegooid en heb ik veel zelfstandig werk verricht. Woensdag ontmoette in Naomi, echter ze had die dag te veel werk om in te halen. Ik heb daarom dinsdag en woensdag veel research gedaan. Justin, de 'founder' van Wicked Foods, kwam dinsdag even langs mijn werkplekje. Hij wilde graag kennismaken met zijn nieuwe stagiaire. Justin is een vreselijk sociale man, ook al is hij baas van Wicked Foods, hij behandeld iedereen als een gelijke. Dat is direct kenmerkend voor het bedrijf, het maakt niet uit welke status je hebt, je bent er altijd een gelijke. Iedereen spreekt elkaar aan met voornaam en wanneer je iemand nodig hebt maken ze zo snel mogelijk tijd voor je. Tijdens mijn kennismakingspraatje met Justin merkte ik al snel dat ik een geweldige tijd tegemoet ga bij Wicked Foods. Het bedrijf staat open voor alle ideeën die je hebt, hoe meer ideeën hoe beter en het liefst zo gek mogelijk.

Naomi gaf me woensdag wel direct een kleine opdracht nadat ik vertelde dat ik al een beetje research had gedaan. Ze zag dat ik aan het zoeken was naar traditionele snacks, gerechten en dranken van Australië wat ertoe leidde dat ze graag wilde dat ik keek naar mogelijkheden voor een nieuw menu met het thema 'ANZAC Day'. ANZAC Day staat voor Australian and New Zealands Army Corps Day. Tijdens deze dag vieren (ja echt vieren) Australiërs de dag dat hun soldaten tijdens de eerste wereldoorlog Turkije binnenvielen. Tegelijkertijd herdenken ze de helden die voor hun land gestreden hebben. Het is een beetje zoals Herdenkingsdag in Nederland, alleen maken ze er hier een feestje van. Gekke Aussies. Toen ik onderzoek deed naar deze dag kwam ik meteen het leukste gebruik tegen wat ik ooit gezien heb. Australiërs zijn gek op Tim Tam koekjes, een luchtig chocolade biscuitje met chocoladevulling en chocolade coating. Aussies eten deze koekjes niet gewoon zoals wij dat doen maar bijten, diagonaal, twee hoekjes van de koekjes af. Vervolgens nemen ze een kop thee of koffie, drinken deze door het koekje (zoals een rietje) en wanneer het koekje volgezogen is, eten ze het koekje op. Dit gebruik noemen ze de 'Tim Tam Slam'. Ik heb de koekjes al geproefd maar heb de tim tam slam nog niet uitgeprobeerd. Ik weet dus wel wat ik morgen ga doen.. hihi.

Donderdag mocht ik research doen naar de concurrerende bedrijven van Wicked Foods. Naomi wist al welke bedrijven de grootste concurrentie vormen maar vond het een goede opdracht voor me. Zo kon zij ook kijken wat ik in mijn mars heb. Het was de bedoeling dat ik het onderzoek vandaag in zou leveren, maar ik had het donderdag al af. Blijkt dat ze het hier niet gewend zijn dat mensen hard of snel werken want Naomi keek er erg van op dat ik het verslagje al af had. Vandaag kreeg ik feedback en het bleek dat ik de opdracht niet beter uit had kunnen voeren. Er zitten honderden catering bedrijven in en rond Sydney en ik heb de 5 grootste concurrenten eruit weten te vissen. Ik wil nu niet naast mijn schoenen gaan lopen maar ik vind het wel een verschrikkelijk goede prestatie van mezelf dat ik deze opdracht zo goed uitgevoerd heb.

Vandaag kreeg ik eindelijk een echte introductie. Naomi heeft me alles van Wicked Foods uitgelegd, hoe ze te werk gaan, hoe alles werkt en waar ik rekening mee moet houden. Vanaf vandaag kan ik me dus voor de volle 100% gaan focussen op mijn opdracht. Tot nu toe zijn ze binnen het bedrijf redelijk enthousiast over me en ik wil dit heel graag vast blijven houden. Aangezien ik vrij weinig afleiding heb hier, denk ik dat dit ook makkelijk moet lukken.

Gisteren heb ik flink ge'bond' met mijn kamergenootje. Ik vond het wel eens tijd een beetje sfeer op de kamer te brengen dus we hebben een uurtje of twee zitten kletsen. Ze is 27 jaar, studeert al zo'n 3 jaar Child Care en blijft hier tot ze haar studie af heeft en flink wat ervaring heeft opgedaan in het werkveld. Ik vind het knap dat ze voor zulke lange periodes van haar huis weg kan blijven, maar ik ben dan ook een onervaren broekie. Ook heb ik gisteren Jakie leren kennen. Een schat van een meid met een lief poppengezichtje. Ik heb vandaag niet zo heel erg veel zin er een lange avond van te maken dus ik blijf vandaag op mijn kamertje. Maar ik heb haar of facebook toegevoegd en wie weet ga ik ervoor zorgen dat ik af en toe met haar en dr vrienden de stad in kan gaan.

Nou, eigenlijk was dit het wel zo'n beetje voor vandaag. Ik moet nu natuurlijk nog niet álles vertellen want dan heb ik straks misschien niet zo heel veel gespreksstof meer. Dus, voor vandaag heb ik genoeg gedeeld en morgen komt er nog een nieuw verslagje met betrekking tot mijn nieuwe woonplek. Omdat de internetverbinding het hier niet zo goed aan kan foto's te uploaden en ik ook nog niet zo gek veel foto's gemaakt heb volgen er vanaf morgen meer foto's!

Bedankt voor het lezen en I'll talk to you soon.

Seey'all!

  • 12 April 2013 - 14:42

    Rinie Wessels:

    Kim veel succes met je nieuwe begin.
    Geniet maar met volle teugen

  • 12 April 2013 - 14:47

    Tessa:

    Maar één keer in je leven zo'n reis maken? Ja daaag! We gaan gewoon samen op reis! Als we financieel weer hersteld zijn van deze reis...

  • 16 April 2013 - 22:19

    Noud :

    Kim,
    Het lijkt of je hele wereld op dit plekje bijelkaar komt! Terwijl je hééél ver weg aan de andere kant van die wereldbol bent. Sterkte, succes, veel plezier en GENIET van je avontuur...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo vrienden, familie en kennissen, Dit is het dagboek, maak er maar weekboek van, dat ik ga bijhouden tijdens mijn reis naar Australië. Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik in Lane Cove, iets boven Sydney, stage lopen bij Wicked Foods. Met dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in DownUnder. GROETJES!

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 39349

Voorgaande reizen:

04 April 2013 - 01 Augustus 2013

Internship Wicked Foods

Landen bezocht: