Better days - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu Better days - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu

Better days

Door: Kim Renet

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 April 2013 | Australië, Lane Cove

Hello everyone, how are you doing?

Met mij gaat het goed! Ik zit eindelijk op mn eigen plekje waar ik lekker kan koken, lekker in mn eentje kan zitten op mn kamer, kletsen met de huisbaas en knuffelen met de katten. Daarnaast kan ik hier EIN-DE-LIJK lekker koken en hoef ik nog maar 2,5 km te lopen naar het werk. Vrijdag heb ik me redelijk eenzaam gevoeld en daardoor ben ik er vanaf zaterdag voor gaan zorgen dat ik weer wat spontaner tegen de mensen hier doe. Gewoon zoals iedereen van mij gewend is, tegen iedereen beginnen te praten. Dat is hier wat moeilijker aangezien in een vreemde ben in het reusachtige Sydney, maar het komt zeker goed.

Gisteren heb ik eigenlijk niet veel gedaan en vandaar dat ik gisteren ook geen reisverslag heb geschreven. Ook heb ik geen reisverslag geschreven omdat ik het 'savonds nogal druk had met het Skypen met iedereen, wat overigens heerlijk is om te doen. Ik heb ook alle afleveringen van GTST een teruggekeken om toch nog het "Nederland" gevoel te hebben hier in het warme Down Under.

Vandaag daarentegen heb ik voor de eerste keer een uitstapje gemaakt. Vanochtend rond een uurtje of 10 ben ik eerst vertrokken richting het hostel in de hoop dat mijn ex-roommate met me mee wilde gaan naar het strand. Jammer genoeg had zij het te druk en moest ik dan toch het avontuurtje in mijn eentje gaan beleven. Maar het was het dubbel en dik waard. Allereerst ben ik gaan zoeken welke bus ik naar Circular Quay kon nemen. Aangezien bijna alle bussen die kant op gaan was dit redelijk simpel. De buschauffeur die ik op de heenweg gesproken heb was ook erg vriendelijk wat meestal helpt als je je niet prettig voelt in een bus. Toen ik in de stad aangekomen was, was het nog zo'n 10 minuten lopen naar Circular Quay, waar alle Ferries vertrekken. Ik kwam toen langs een aantal souvenirshops waar ik mijn oog al heb laten vallen op een geweldig cadeau voor pap. Ik heb het nog niet gekocht omdat ik nog rond wil kijken, maar ik denk dat ik geen beter cadeau zal vinden dan die wat ik nu gezien heb haha. Toen ik bij de veerboten aan kwam, viel mijn mond open. Cicrular Quay heeft een gigantisch 'station' voor veerboten. Er zijn zo'n 6 of 8 docks waar de veerboten aan kunnen leggen. Alle veerboten gaan een andere kant op. Daarnaast is de ene veerboot zoals ik ze gewend ben en de andere Gigantisch groot. Maarja, zoek tussen die 8 vertrekplaatsen maar eens de ferry die je moet hebben naar Manly..

Gelukkig stond daar een man, gekleed in een Markiezen kostuum, die me wilde helpen. Ik werd naar dock 6 gestuurd waar ik een ticket kon kopen voor de Fast Ferry, ze vertelden me dat deze Fast Ferry zijn naam geen eer aan doet omdat ie eigenlijk nog steeds redelijk langzaam zou zijn. $9 heen en $9 terug, dus voor $18 kon ik een middagje naar het strand. Redelijk prijzig, maar het ritje met de Ferry was het geld zeker waard. Toen de Ferry aankwam en ik erin ging, liep iedereen direct naar het bovendek. Ik liep erachteraan en zocht een fijn plekje om te zitten. Alleen, toen we gingen varen ben ik gaan staan en heb mn plekje niet meer teruggezien. De wind die door je haren waait, het landschap om je heen, het was adembenemend. Ik stond aan het dek vastgenageld en moest mezelf eraan herinneren foto's te maken. De foto's die ik gemaakt heb, zitten als het goed is zometeen bij dit verslag. Een aantal andere foto's zitten bij een ander verslag voor als jullie het nog niet gezien hadden.

Anyway, toen ik daar op die Ferry stond, werd ik verliefd op Sydney. De natuur hier is prachtig, het weer is heerlijk en de mensen zijn bijna allemaal hartstikke aardig. Ik zeg bijna allemaal omdat de meeste buschauffeurs hier echt niet te harden zijn.. Maargoed, eenmaal op het strand aangekomen zocht ik een lekker plekje waar ik zo'n 2 uurtjes gelegen heb. Het was voor mij al genoeg de zon mijn huid te laten raken en om me heen te kijken naar wat andere mensen deden. Ik heb nu op het kleinste strandje van Manly gelegen, maar daardoor ben ik ook genoodzaakt nog een keer terug te gaan en het echte grote strand te gaan bekijken :). Na ongeveer 2 uurtjes ben ik even het water in gelopen, maar aangezien ik nogal een schijterd ben heb ik het water maar tot mijn knieën laten komen. Even later besloot ik weer terug te gaan naar CBD omdat het al ongeveer 4 uur was. De zon gaat hier rond 6 uur onder en het koelt dan aanzienlijk af. Daarnaast vind ik het reizen met de bus hier nog steeds geen pretje dus doe ik dat liever in het licht.

Toen ik weer terug kwam was het alweer tijd om te koken. Gisteren een Australische beefburger met boontjes en gebakken aardappeltjes. Vandaag ENORME brusselse spruiten, beefburger en heerlijke zelfgemaakte puree. Cheryl kijkt er steeds van op met wat voor gemak ik deze maaltijden maak, terwijl het in mijn ogen ook gewoon super simpele maaltijden zijn.. Tijdens het eten ben ik tot nu toe elke x bij Cheryl gaan zitten om lekker even te kletsen. Ze is vreselijk gastvriendelijk en geeft me steeds tips en verteld me dingen om te doen. Met haar zoon Simon heb ik daarentegen geen klik. Vooral omdat hij tot nu toe alleen nog maar tot half 2 in zn bed heeft liggen stinken elke dag. Vanuit zijn bed gaat hij dan naar de woonkamer, in zn pyjama, daar ligt ie de rest van de dag. Vervolgens gaat ie weer naar bed. Als dat elk weekend zo gaat, lijkt het me niet dat je een productief leven hebt.. De katten hebben me ook al welkom geheten. Simba komt elke keer naar me toe als ik binnen kom en Milly begroet me altijd met luid gemiauw. Toen ik Milly gisteren aan het aaien was kon ze het ook niet laten me even lekker in mn vinger te bijten haha.

Nu zit ik weer lekker op mijn koele kamer. Ik bekeek mezelf net even in de spiegel en zag dat ik weer een en al sproet ben. Ik ben ook al een klein beetje verkleurd maar het is meer rood dan bruin. Maargoed, ik heb nog 16 weken te gaan dus wie weet kom ik mooi bruin terug :). Zometeen ga ik weer lekker een hollands programma kijken en op tijd mn bed in. Morgen weer aan de bak bij Wicked Foods en ik ga ze eens laten zien wat voor harde werker ik ben. Want hoe harder ik werk, hoe eerder mijn opdracht afgerond is en hoe eerder ik kan genieten van mijn vrije tijd!

Dit was het weer voor vandaag, jullie zullen het volgende verslag wel weer zien verschijnen.

Heel veel liefs aan iedereen!

Kimmie

  • 14 April 2013 - 20:43

    Pap:

    Hoi Kim,
    Hie effe ein reactie om te of het wirk.
    Want Carola heat ganse verhaole geschreve, mer die koame neit aan.
    Groetjes

  • 15 April 2013 - 13:22

    Pap:

    Hoi Kim,
    Ich ken mich veursjtelle dat du verleif gewoare bes op Sydney.
    Tenminste es Ich die foto zeen. En waat ein leuk nuuj hoes.
    Noe bén Ich super benuut waat ste gezeen höbs, Ich hoap waal dat het in ein koffer pas hahahaha.
    Meid loat goan en geneit...
    Knuffel
    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo vrienden, familie en kennissen, Dit is het dagboek, maak er maar weekboek van, dat ik ga bijhouden tijdens mijn reis naar Australië. Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik in Lane Cove, iets boven Sydney, stage lopen bij Wicked Foods. Met dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in DownUnder. GROETJES!

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 39340

Voorgaande reizen:

04 April 2013 - 01 Augustus 2013

Internship Wicked Foods

Landen bezocht: