ANZAC and more - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu ANZAC and more - Reisverslag uit Lane Cove, Australië van Kim Renet - WaarBenJij.nu

ANZAC and more

Door: Kim Renet

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 April 2013 | Australië, Lane Cove

HALLOOO!

Aangezien ik me een beetje verveel op stage vandaag vond ik het wel weer een goed idee om een verslag te schrijven. Ik verveel me omdat ik mijn taken zover af heb en het erg druk is wat betreft bestellingen, hierbij kan ik niet helpen dus moet ik de tijd zien te doden met mijn stageverslag, maar een reisverslag is 10 keer leuker...

Afgelopen donderdag was hier, zoals ik al eerder verteld heb, ANZAC day. Toen ik donderdag wakker werd zag ik dat het heerlijk weer was en aangezien Simon nergens te bekennen was ben ik eerst een uurtje in de zon gaan zitten met een goed boek. Toen Simon rond een uur of 2 uit zn nest kwam, vroeg hij of ik nog 'keen' was voor een paar biertjes om ANZAC te vieren waarop ik vroeg of het een retorische vraag was. Natuurlijk had ik daar zin in! Hij zei vervolgens dat ie na een half uurtje wilde vertrekken dus ik moest me maar snel klaarmaken. Gelukkig had ik al gedoucht en waren mn haren al droog en ben ik redelijk snel klaar normaal gesproken. Rond half 3 bracht Cheryl ons naar de pub waar Simon afgesproken had met een aantal vrienden. Eenmaal binnen was er enorm veel kabaal, er lag een grote mat in een hoek van de pub en daaromheen stonden 3 rijen mensen te schreeuwen met geld in hun handen. Even later werden munten omhooggegooid waarnaa veel gejuich volgde en zo ging dat telkens door. Ik aanschouwde het spektakel met grote ogen, waarop Simon zei dat ie het later uit zou leggen. Eerst was het tijd voor bier. Ik kreeg een pull van een halve liter van Simon en we vertrokken naar buiten, naar zijn vrienden. Deze ontvingen me met open armen, mede omdat ik Nederlands ben en ze dat hier in Australië maar al te interessant vinden. Na een half uurtje te hebben gekletst en te hebben uitgelegd wat ik hier nou precies doe, nam Amy me mee naar de mat in de pub.

Het spel wat ze speelden heet 'Two up'. Het gaat erom dat je inzet op kop of munt (heads or tails). Ga je voor Heads, hou je het geld wat je inzet boven je hoofd en ga je op zoek naar iemand die voor tails gaat. Degene die voor tails gaat moet dan hetzelfde bedrag aan jou geven. Daarna worden drie munten opgegooid op de mat. Hierdoor krijg je óf minimaal 2x Heads óf minimaal 2x Tails. Hetgeen de munten aangeeft is de winnaar. Zijn er bijvoorbeeld twee munten neergekomen op Heads, win jij het geld van degene waarmee je gewed hebt. Een poepsimpel spel waarmee je in heel korte tijd heel veel geld kunt verliezen of winnen. En om het nog een beetje gekker te maken, het is alleen legaal om te spelen op ANZAC day. Het spel is bedacht door de soldaten van Australië, aangezien deze op ANZAC day herinnerd worden, mag het spel die dag (tot 18u) gespeeld worden. De rest van het jaar is het gewoon een illegaal gokspel. Ikzelf heb het niet gespeeld want ik ben er te schijterig voor en word nogal snel zenuwachtig als ik een spelletje speel wat om geld gaat.

Toen de pub leeg begon te lopen zijn we richting 'The Rocks' in de stad vertrokken om daar de volgende pub te bezoeken. Hier ontmoette ik weer een hoop vrienden van Simon die me weer met open armen ontvingen. één jongen vond het leuk om me voor de gek te houden. Hij zei; Ruik eens aan mijn baard! Waarop ik antwoordde dat ie gek was en ik dat never nooit zou doen. Simon en een ander meisje stonden erbij en roken beiden aan de baard van de jongeman. 'Kom op, jij moet nu ook!' riepen ze beiden waarop ik vol afschuw naar hen keek. Gadverdamme, ik heb het al niet op baarden, laat staan dat ik aan de baard van een vreemde ga staan ruiken.. Alledrie barstten in lachen uit toen ik dat gezicht trok en zeiden dat ze me maar voor de gek hielden. Stelletje gekken. Hetzelfde verhaal heb ik later aan mijn baas bij Wicked Foods verteld en vervolgens ben ik nu voor altijd 'the beardsniffer' en dat terwijl ik er nieteens echt aan geroken heb.. Maargoed, ik kan er wel mee lachen gelukkig.

Rond een uurtje of 11 hield Simon een taxi aan en gingen we beiden redelijk aangeschoten richting huis. Ik heb de hele dag geen enkel drankje betaald, wat denk ik het voordeel is aan een meisje te zijn. Mij hoor je niet klagen :)! Moe maar voldaan ging ik mn bed in met het vooruitzicht dat ik de volgende dag 4 concepten moest presenteren aan Naomi..

De vrijdag ging snel voorbij, ik heb me volledig gericht op de presentatie van mijn concepten en rond een uurtje of 2 heb ik ze gepresenteerd. Naomi was erg enthousiast en kon niet kiezen, waardoor ik nu alle concepten gebundeld heb en dat het uiteindelijke concept wordt. Het wordt 'Melbourne Cup Deluxciousness' met amuses als oester met mangochutney, carpaccio op een amuselepel en macarons. Ikzelf ben er vreselijk enthousiast over en wacht met smart op de dag dat ik het kan gaan uitproberen.

Zaterdag heb ik weer lekker de hele dag in de zon gezeten, 'savonds werd ik opgehaald door Tracy en haar man (die iers is, wat weer een heel leuk nieuw accent qua engels geeft) en gingen we richting Ryde om daar mee te doen aan een Trivianight. Deze Trivianight viel erg tegen. Er waren 5 rondes van 10 vragen, waarvan zo'n 32 vragen alleen maar over australische dingen gingen waar ik onmogelijk antwoord op kon geven. Ronde 5 (Guess the Logo) was mijn ronde, ik herkende het ene na het andere logo en sleepte zo 10 punten in de wacht. We zijn als tweede geëindigd. Rond een uurtje of half 11 was het afgelopen en werd ik weer naar huis gebracht. En dat terwijl me verteld was dat we uit zouden gaan. Ik heb voor die trivianight een verjaardag laten schieten van een van simons vrienden. Simon wreef het me de dag erna ook even flink erin hoe leuk die verjaardag was geweest.. Beetje jammer. Maar toch had ik die trivianight niet willen missen, het was namelijk ook een beetje cultuursnuiven.

Zondag ben ik weer naar Manly gegaan omdat het zo'n 29 graden was. Ik heb ongeveer 5 uurtjes in de zon gelegen (zonder te verbranden, JIPPIE) en ben erna weer richting huis gegaan om verder te gaan met relaxen.

Gisteren moest ik weer vol aan de bak. De dagen bij Wicked vliegen voorbij omdat ik de laatste tijd redelijk hard bezig ben met vanalles. Gisteren heb ik ook besloten dat ik twee avonden per week intensief ga zwemmen. Ik heb een 20 pass card gekocht en ga dus vanaf nu het zwemmen oppakken. Ik had het echter zwaaaar onderschat, oh man wat is het zwaar om een paar baantjes te zwemmen. Ik verrek vandaag van de spierpijn op plekken waar ik het nog nooit gevoeld heb. Maar ik ga het zeker volhouden want het was heerlijk om me een uurtje vól te laten gaan.

Vandaag baal ik een beetje dat ik niet in Nederland ben aangezien iedereen straks lekker Koninginnedag gaat vieren. Ik ga vanmiddag denk ik maar eens even langs een liquor store om een flesje wijn of wat bier te scoren en vier wel in mijn eentje een beetje Koninginnedag.

Als het goed is ga ik vrijdag samen met Amy naar de pub om het weekend eens even goed in te luiden. Simon vertrekt morgen voor drie weken naar Amerika waardoor ik aan hem de komende tijd niet zoveel heb. Gisteren hebben we wel samen gezellig tv gekeken :). Het bevalt me hier allemaal erg goed en ik tel de dagen niet meer af tot ik terug kan. Ik kijk nu juist met tegenzin naar de dag dat ik dit prachtige land weer moet verlaten.

TROUWENS! Als alles gaat zoals gezegd wordt, zit Jos over een paar weekjes samen met mij hier in Sydney! Ik had dit nieuws de vorige keer al gehoord maar wilde er nog niets over kwijt omdat ik niet wist of hij het serieus meende. Ik ben er nu inmiddels achter dat hij het wel degelijk serieus meent. Ik kan niet beschrijven hoe vet ik het vind dat Jos hierheen komt! Ik bewaar het bezoekje aan de Blue Mountains voor hem en neem gewoon een paar dagen vrij van stage als hij hier een weekje verblijft (wat ze geen probleem vinden). Daarnaast komt Jim me aan het eind van de periode voor zo'n 3 weken bezoeken. Ik heb dan mijn werk als het goed is zo ver af waardoor we die drie weken een hoop leuke dingen kunnen doen! Het is voor beiden een geweldige kans en ik vind het prachtig dat ze het beiden ook gewoon doen.

Nou, dit was het weer voor vandaag. Volgensmij is het verslag alweer langer dan ik eigenlijk wilde. Maarja, jullie kennen me, ik ben een kletskous..

Heel veel liefs!

Kim

P.S. Carola, ik snap ook niet dat het niet werkt, zover ik weet heb ik niemand hier geblokt of de toestemming om reacties te schrijven geweigerd.. Ik weet ook niet of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. In ieder geval bedankt dat je aan me denkt hihi! Ik weet in ieder geval dat je alle verslagen leest :). Mocht het weer niet lukken kun je ook altijd mailen, aangezien ik ongeveer elke dag over internet beschik lees ik veel mails waarop ik ook beter kan reageren dan op deze blog.

  • 30 April 2013 - 08:22

    Karin:

    Hé Kimmetje,
    Wat een leuk verhaal.
    Het klinkt ook allemaal heel Australisch, die ANZAC activiteiten.
    Je bent vast al heel bruin na die uren zon?
    Heb je ook al kangoeroe' s gezien?
    Geniet er maar lekker van en de activiteiten die wij hier in ons kikkerlandje vandaag hebben kun je straks vast allemaal terug vinden op "uitzending gemist".

    Hoie

  • 30 April 2013 - 16:51

    Jose Damen:

    ha Kim
    Ja koninginnedag was ook heel mooi.Willem-Alexander en Maxima met de kindjes zagen er heel mooi uit.
    heb nog wat koopjes gedaan voor Joeri,op de markt,en verder veel tv gekeken.Weer een mooi verhaal van je,Je moet nu toch wel bruin zijn met al die zon uren daar,Geniet!!!!!gr,Jose

  • 08 Mei 2013 - 19:12

    Rinie Wessels:

    Hoi Kim,

    Wat een avonturen beleef je in je eentje. Fijn dat je je zo goed hebt aangepast. Als Jos straks bij je is zal de tijd nog wel eens zo vlug gaan.
    Groetjes en tot ziens
    Rinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo vrienden, familie en kennissen, Dit is het dagboek, maak er maar weekboek van, dat ik ga bijhouden tijdens mijn reis naar Australië. Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik in Lane Cove, iets boven Sydney, stage lopen bij Wicked Foods. Met dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen in DownUnder. GROETJES!

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 39345

Voorgaande reizen:

04 April 2013 - 01 Augustus 2013

Internship Wicked Foods

Landen bezocht: